Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

NeObyčejně příjemné zjištění

Občas mám pocit, že se čas zbláznil a rozhodl se mě mučit svým zběsilým tempem. Když mě pak života znalí stařešinové uklidňují svými zkušenostmi, že s přibývajícím věkem je to ještě horší, láhev Baileys ve skříni se začíná chvět strachy.

Jedním z okamžiků, kdy si tuto krutou pravdu uvědomuji nejvíc, jsou oslavy narozenin mých dětí. A že jich zatím tolik nebylo. Stejně tak roky strávené na rodičovské mi zmizely neznámo kam. Navíc jsem zjistila, že tato doba významně ovlivnila mé psychické pochody.

Ještě před nástupem na mateřskou jsem byla poměrně bystrou osobou. Dokonce se mi dařilo určité věci i předvídat. Dnes pět minut přemýšlím, pro co jsem šla, v obchodech se snažím platit věrnostní kartou do DMka a mám hrůzu z vyprávěných vtipů, protože je pochopím tak pět vteřin za pointou. Pokud vůbec. Za vrchol natvrdlosti pak považuji svou cestu na Národní třídu, když jsem měla sraz na Náměstí Republiky.

Netušila jsem, že můj léta trénovaný mozek, může tak rychle zakrnět. Nepříjemným faktem navíc je, že tato neblahá ztráta flexibility, už je poznat i navenek.

Občas se mi stane, že někam cestuji bez dětí a bez kočárku, a to si teprve uvědomím, jak hluboko pod kůží mám tu maminu zarytou. Mojí oblíbenou činností je například rozhodit řidiče hromadné dopravy, když přijíždí na zastávku. Jako obvykle na něj mávnu na znamení, že budu nastupovat, ale on jen nechápavě kouká a přemýšlí, jestli se známe. Chvíli před výstupem zase automaticky mačkám černé tlačítko a řidič marně čeká v napětí, kdy se kočárek objeví ve dveřích. Nezřídka kdy požádám spolucestujícího o pomoc, abych hned na to zjistila, že vlastně není s čím. V metru hledám výtah, občas i dcery a automaticky čekám na nízkopodlažní tramvaj.

Jedinou mojí nadějí jsou zaručené a vědecky dokázané studie, že s nástupem do práce se vše zase vrátí do původního stavu. Na rozdíl od poporodní pneumatiky místo břicha. Nic to ovšem nemění na faktu, že se moje myšlení za tu dobu jednoduše změnilo. Otevřel se mi jiný svět a já zjistila, že velký kus jeho krásy mám teprve před sebou.

Nedávno jsem byla s kamarády oslavit svá Kristova léta. Počáteční depresi jsem zkoušela nejdříve zapít, pak vytancovat, ale ani jedno moc nezabralo. Nakonec mi zvedlo náladu něco úplně jiného. Do noční tramvaje, kterou jsme se s kamarádkou vracely domů, nastoupili dva mladí floorbalisté v dobré náladě. Evidentně pod vlivem něčeho velmi obluzujícího. Začali s námi konverzovat, zvát na drink a lichotit způsobem odpovídajícím zarudlým tvářím, přestože vytvořit souvislou větu pro ně byl nepřekonatelný problém. Neoblomně z nás páčili náš věk, a tak nám nezbylo nic jiného, než se k němu přiznat a jako bonus přidat naše jedno až dvě děti. Očekávala bych, že po tomto zjištění vyskočí z tramvaje za jízdy, ale jejich reakce byla zcela opačná. S noblesou rozených gentlemanů nám sdělili své překvapení a na důkaz vážnosti svého tvrzení nás poctili několika dalšími pokusy o lichotku.

Nejsem naivní. Alkoholem zamlžená mysl vidí ledacos. I tak ale bylo moc příjemné na chvíli pocítit, že na tom ještě nejsem tak hrozně. Díky, kluci!

Autor: Veronika Smrčková | pondělí 4.5.2015 13:36 | karma článku: 14,18 | přečteno: 653x
  • Další články autora

Veronika Smrčková

NeObyčejně ukecaná posádka

Nikdy jsem neměla vyloženě toulavé boty, ač mě k tomu rodinné geny částečně předurčují. Občas je ale fajn sebrat rodinu a odvahu, obout se do nich a vyrazit někam, kde mluví řečí, které nerozumím. A nemyslím tím Moravu.

1.4.2016 v 7:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejně příjemný optimismus

K tomu, jakým způsobem otevřít nové dveře, přistupuje každý jinak. Někdo se rozhodne, že ať je za nimi cokoliv, nepřinese mu to nic dobrého. Někdo jednoduše vezme za kliku a těší se, co úžasného za nimi čeká.

4.2.2016 v 16:31 | Karma: 12,57 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejný návrat z rodičovské

Vše začalo kdysi u veřejného přijímače, kde jsem před svědky řekla své ano a stvrdila jej fungl novým podpisem. Následovaly dva nucené odvody do porodnice a pak několikaletý perný výcvik pod diktátem dvou neúprosných generálek.

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 18,37 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný denní plán

Jelikož se blíží konec mé rodičovské, začínám se připravovat na návrat do pracovního procesu. Musela jsem se však porozhlédnout po novém zaměstnavateli, protože ten bývalý nevydržel roky mé nepřítomnosti a rozhodl se krachnout.

16.9.2015 v 11:20 | Karma: 17,43 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný pobyt v nemocnici

Velká rodinná oslava se dá zkazit mnoha způsoby. Někdo rád hnojí tchýniny tulipány svými promile, jiný to přehání s přesvědčováním o špatné volbě prezidenta, já jsem zvolila akutní potřebu odvozu do nemocnice.

16.7.2015 v 14:32 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Mamina dvou dětí, t. č. opět v plné polní.

Psaní mě jednoduše baví. Život navíc připravuje inspiraci na každém rohu, a tak by byla škoda toho nevyužít. A pokud tím zvednu někomu náladu, bude mě to bavit o to víc!

Seznam rubrik