Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

NeObyčejný denní plán

Jelikož se blíží konec mé rodičovské, začínám se připravovat na návrat do pracovního procesu. Musela jsem se však porozhlédnout po novém zaměstnavateli, protože ten bývalý nevydržel roky mé nepřítomnosti a rozhodl se krachnout.

Předpokladem pro opětovný vstup do práce bylo umístění mladší dcery do školky. Naše úřady však oplývají bystrostí a flexibilitou postřelené veverky, a tak se rozhodly řešit nedostatek míst až pět let po nebývalém nárůstu produkce českých porodnic. Téměř tříleté dítě tak nemá šanci a mně nezbylo, než se smířit s faktem, že nemůžu ani podat přihlášku. Musela jsem proto sehnat školku soukromou, což rozplakalo mé vykrmené prasátko určené na obnovu šatníku.

Jak budou dny mé blízké budoucnosti nejspíše vypadat, jsem si vyzkoušela minulý týden cestou na pracovní pohovor. A musím říct, že jsem konečně pochopila, proč nás naši rodiče i přes vytrvalé protesty terorizovali odchodem do hajan hned po Večerníčku.

Brzké vstávání mi nedělá moc dobře, ale po letech strávených doma s dětmi jsem si na to už docela zvykla. Když ovšem budík zazvoní ještě o hodinu dřív než obvykle, je v ohrožení nejen on, ale i stolek pod ním. Pro zvládnutí ranních procedur zahrnujících přemlouvání, přikazování, vyhrožování zakončené zoufalými prosbami, je však těchto šedesát minut rozhodujících.

Za normálních okolností jsem schopna vycházet z domu do půl hodiny i s klidně pozřenou snídaní vsedě a u stolu. Pokud ale musím připravit dcery do odchodu schopného stavu, aniž bych je nutila jít v pyžamu a se zbytkem snídaně v zubech, začínají minuty nemilosrdně naskakovat.

Dalším zákeřným časožroutem se ukázal být rozvoz po školkách. Využití auta zde nemá smysl, jelikož není kde zaparkovat. Pro pěší vycházku je vzdálenost příliš velká, a tak se jako ideální varianta jeví městská hromadná doprava. Vzdušnou čarou to zas tak daleko není, nicméně tramvaj a především navazující autobus, byly naplánovány spíše jako vyhlídkové trasy po krásách zdejších čtvrtí, než efektivní transport cestujících z bodu A do bodu B.  

Po třech hodinách od nešťastného úrazu budíku jsem se tak konečně dostala na metro mířící snad k budoucímu zaměstnavateli.

Abych na schůzku nedorazila úplně splavená a s jazykem na saku, dopřála jsem si pětiminutový time-out ve frontě na kávu. Abstinenční třes rukou se tak po požití poněkud zmírnil, přesto mi před vchodem do sídla společnosti způsobil skluz do krku hned několika dech osvěžujících tikťaků najednou. Pro jejich zpracování jsem spotřebovala pár dalších minut, a tak jsem se na recepci hlásila téměř na čas.

Po absolvování hodinového pohovoru mě ještě čekaly dvě návštěvy úřadů, které neobvykle zabodovaly přívětivostí, ochotou a rychlostí. Vypracovala jsem si tak příjemný časový náskok, jenž byl Českou poštou zase velmi rychle smazán.

Odpoledne jsem si projela školkovou trasu z druhé strany, posbírala dcery, nakoupila něco k jídlu, zatancovala si u sporáku a spokojeně usnula u Večerníčku, kdy převzal štafetu manžel. Časový limit čtyřiadvaceti hodin jsem nepřekročila. Přesto bych občas uvítala penalizaci v podobě trestných minut navíc …

Autor: Veronika Smrčková | středa 16.9.2015 11:20 | karma článku: 17,43 | přečteno: 670x
  • Další články autora

Veronika Smrčková

NeObyčejně ukecaná posádka

Nikdy jsem neměla vyloženě toulavé boty, ač mě k tomu rodinné geny částečně předurčují. Občas je ale fajn sebrat rodinu a odvahu, obout se do nich a vyrazit někam, kde mluví řečí, které nerozumím. A nemyslím tím Moravu.

1.4.2016 v 7:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejně příjemný optimismus

K tomu, jakým způsobem otevřít nové dveře, přistupuje každý jinak. Někdo se rozhodne, že ať je za nimi cokoliv, nepřinese mu to nic dobrého. Někdo jednoduše vezme za kliku a těší se, co úžasného za nimi čeká.

4.2.2016 v 16:31 | Karma: 12,57 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejný návrat z rodičovské

Vše začalo kdysi u veřejného přijímače, kde jsem před svědky řekla své ano a stvrdila jej fungl novým podpisem. Následovaly dva nucené odvody do porodnice a pak několikaletý perný výcvik pod diktátem dvou neúprosných generálek.

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 18,37 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný pobyt v nemocnici

Velká rodinná oslava se dá zkazit mnoha způsoby. Někdo rád hnojí tchýniny tulipány svými promile, jiný to přehání s přesvědčováním o špatné volbě prezidenta, já jsem zvolila akutní potřebu odvozu do nemocnice.

16.7.2015 v 14:32 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejně nečekaná dieta

Ještě před čtrnácti dny jsem naivně žila v domnění, že voda z našeho kohoutku, chlubící se statistikami o nejlepší kvalitě, je přinejmenším zdravotně nezávadná.

3.6.2015 v 17:02 | Karma: 17,14 | Přečteno: 602x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Mamina dvou dětí, t. č. opět v plné polní.

Psaní mě jednoduše baví. Život navíc připravuje inspiraci na každém rohu, a tak by byla škoda toho nevyužít. A pokud tím zvednu někomu náladu, bude mě to bavit o to víc!

Seznam rubrik