Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

NeObyčejně příjemný optimismus

K tomu, jakým způsobem otevřít nové dveře, přistupuje každý jinak. Někdo se rozhodne, že ať je za nimi cokoliv, nepřinese mu to nic dobrého. Někdo jednoduše vezme za kliku a těší se, co úžasného za nimi čeká. 

Jiný je pro jistotu neotevře vůbec. Já patřím k těm druhým. A musím říci, že díky tomu je můj život jedno milé překvapení za druhým.

Přestože mi zdaleka není tolik, abych si začala ometávat rodinnou hrobku, mám už svůj pomyslný tenký vlásek za sebou. A aby se mi nezačal třepit a naopak sílil, musím ho s velkou péčí a opatrností hýčkat. Jako nejlepší kúra se mi osvědčil bezbřehý optimismus s příměsí humoru a esencí lehké sebeironie. Je ale pravdou, že s tím už se musí člověk tak trochu narodit.

Naši mi odmalička říkávali, že jsem nepovedený kluk. Fakt sám o sobě od začátku podezřelý, nicméně podpořený věrohodnými argumenty z mého dětství. Významným důkazem potvrzujícím tezi mých rodičů, který si vybavuji dodnes, bylo zalíbení v propracovaných bitvách kovbojů s indiány, přivazujících barbíny k trubce topení, jakožto ubohých obětí divokého západu. Nezřídka kdy jsem brávala nemohoucí babičce berli, abych si ji osedlala a s plastovým košíkem naraženým na hlavě místo helmy, třímaje vařečku v ruce, šla bránit nevinné panenky před nájezdy zdivočelých plyšáků.

Podobná divadelní představení, která jsem nutila shlédnout veškeré přítomné příbuzenstvo včetně dvou morčat, vedlo mé okolí k názoru, že bych se měla stát komediální herečkou. Tato nálepka mi vydržela poměrně dlouho, přestože jsem se už v deseti letech rozhodla jít k jízdní policii. A tak když jsem dostala šanci zajezdit si na koni, pokud budu chodit do stáje pomáhat, šla jsem do toho, přestože jsem neměla vůbec ponětí, do čeho vlastně jdu. Nádherný pocit, jehož se mi dostávalo na hřbetě toho příjemně hřejivého zvířete, ale stál i za ty vidle zapíchnuté v noze.

K policii jsem se nakonec nedala a otěže raději vyměnila za bezpečnější klávesnici počítače. Přeci jen, u ní mi tolik nehrozí, že bych mohla skončit na pohotovosti. Maximálně tak s křečí v prstech nebo u psychiatra s chronickou averzí k aktualizacím Windows. A byla to právě klávesnice, co mě po letech strávených mateřskými povinnostmi, přivedlo před práh dalších neznámých dveří.

Když jsem nastupovala do nové práce, věděla jsem, že se budu muset popasovat s kanceláří plnou chromozomu XY bez přítomnosti čehokoliv, co má ženské pohlaví. I kopírka byla přejmenována na slimáka, aby lépe zapadla do kolektivu, přestože si to svou efektivitou a výkonností jednoznačně zasloužila. Zkrátka situace, na kterou šlo nahlížet z několika úhlů.

Mohla jsem se rozhodnout v duchu hrdinného pana Beana a bublající směs sody a octa ochotně přenechat někomu jinému. Já si ale řekla, že stát se součástí takové zajímavé reakce, může být velká zábava. A nemýlila jsem se. Čelit každý den nejapným poznámkám, narážkám a průpovídkám s nádechem decentního šovinismu, ze mě udělal Nadala na základní čáře, odrážejícího jeden povedený úder za druhým. S každým dalším dnem v tomto neobyčejném kolektivu, se ale moje technika hry natolik vypilovala, že už se občas odvážím jít i sama na síť nebo si trochu zalobovat. Tak jako tak, tyto dveře pro mě byly jednoznačnou výhrou.

Každý jsme jiný. Každý se na přítomnost a budoucnost dívá jinak a má k tomu určitě dobré důvody. Když ale člověk zavře oči a vezme za kliku, je jen na něm, co za nimi uvidí …

Autor: Veronika Smrčková | čtvrtek 4.2.2016 16:31 | karma článku: 12,57 | přečteno: 337x
  • Další články autora

Veronika Smrčková

NeObyčejně ukecaná posádka

Nikdy jsem neměla vyloženě toulavé boty, ač mě k tomu rodinné geny částečně předurčují. Občas je ale fajn sebrat rodinu a odvahu, obout se do nich a vyrazit někam, kde mluví řečí, které nerozumím. A nemyslím tím Moravu.

1.4.2016 v 7:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný návrat z rodičovské

Vše začalo kdysi u veřejného přijímače, kde jsem před svědky řekla své ano a stvrdila jej fungl novým podpisem. Následovaly dva nucené odvody do porodnice a pak několikaletý perný výcvik pod diktátem dvou neúprosných generálek.

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 18,37 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný denní plán

Jelikož se blíží konec mé rodičovské, začínám se připravovat na návrat do pracovního procesu. Musela jsem se však porozhlédnout po novém zaměstnavateli, protože ten bývalý nevydržel roky mé nepřítomnosti a rozhodl se krachnout.

16.9.2015 v 11:20 | Karma: 17,43 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný pobyt v nemocnici

Velká rodinná oslava se dá zkazit mnoha způsoby. Někdo rád hnojí tchýniny tulipány svými promile, jiný to přehání s přesvědčováním o špatné volbě prezidenta, já jsem zvolila akutní potřebu odvozu do nemocnice.

16.7.2015 v 14:32 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejně nečekaná dieta

Ještě před čtrnácti dny jsem naivně žila v domnění, že voda z našeho kohoutku, chlubící se statistikami o nejlepší kvalitě, je přinejmenším zdravotně nezávadná.

3.6.2015 v 17:02 | Karma: 17,14 | Přečteno: 602x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda poblíž letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:30

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Mamina dvou dětí, t. č. opět v plné polní.

Psaní mě jednoduše baví. Život navíc připravuje inspiraci na každém rohu, a tak by byla škoda toho nevyužít. A pokud tím zvednu někomu náladu, bude mě to bavit o to víc!

Seznam rubrik