Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

NeObyčejně ukecaná posádka

Nikdy jsem neměla vyloženě toulavé boty, ač mě k tomu rodinné geny částečně předurčují. Občas je ale fajn sebrat rodinu a odvahu, obout se do nich a vyrazit někam, kde mluví řečí, které nerozumím. A nemyslím tím Moravu.

V mém případě navíc autem a jen k hranicím Evropy, protože jiný dopravní prostředek a destinace pro mě aktuálně nepřipadá v úvahu.

Přestože mě fascinuje série příběhů o leteckých katastrofách, dostat mě do letadla vyžaduje poměrně velké nejen fyzické úsilí, které se neobejde bez pomoci uklidňujících prostředků. Na palubě totiž trpím utkvělou představou, že se při sebemenší turbulenci musíme nutně zřítit k zemi. Když nedej bože zahlédnu něco podezřelého, jako rozvibrované křídlo nebo nestandardní výraz letušky, propadám panice a s vestou na krku hledám nejbližší východ. S ohledem na moje psychické zdraví a dědičný sklon k alkoholismu, je pro mě a mé okolí bezpečnější tento způsob dopravy moc nevyhledávat.

V rámci rodiny tak nemáme mnoho možností, jak cestovat. Do autobusu by nás nepustili kvůli enormnímu množství zavazadel. Vlak je vyloučen kvůli vysokému hygienickému standardu manžela a na vodě trpím mořskou nemocí už při projížďce parníkem do ZOO. Mohli bychom to ještě zkusit pěšky, ale tak dlouhou dovolenou mi zaměstnavatel nejspíš nedá. Auto se tak zdá být nejvhodnější alternativou.

A protože si jsme vědomi našich omezených navigačních schopností, uvítali jsme v našem cestovatelském týmu pátého člena jménem Boženka. Má své výsostné místo na přední palubní desce, reaguje na dotyk a je velmi komunikativní na téma silnice a dálnice. Někdy však mívá zvláštní náladu projevující se naprostým přesvědčením o správnosti svého výběru cesty.

Když se náhodou rozhodneme neuposlechnout jejích dobře míněných rad a zvolíme trasu vlastní, začne intenzivně stupňovat svá doporučení. V půlminutovém intervalu nám pak opakuje výzvy ke změně směru s velkým důrazem na slovo „ostře“, nebo nás rovnou obrací do protisměru v místě, kde to není prostorově možné. Chvílemi mám pocit, že snad vyskočí z displeje, sebere nám klíčky a doveze nás tam sama.

Občas si spolu někam vyrazíme na dámskou jízdu, a přestože máme obě jasný cíl cesty, stane se, že se ocitneme někde úplně jinde. A tak začnu bezradně hledat, kde vlastně jsem a kudy odsud. Překvapená Boženka se po hodině odmlky probere a suše mi oznámí, že jsem na špatném místě. Asi bych si toho sama vůbec nevšimla. Po chvíli urputného přemýšlení mi zadá instrukce, že mám jet přímo a po sto metrech odbočit doprava. V mém případě tedy rovně skrz vzrostlé kukuřičné pole a pak rovnou ze skály dolů.

Když už v holém zoufalství umlčím její otravné padesáté „přepočítávám“, ozve se z prostoru zadních autosedaček dvojhlasné „pšepočítávám“ ještě tak pětkrát až šestkrát, v závislosti na míře smíchu, který lze zadržet. Dcery bohužel vypnout nelze, a tak nezbývá než jim zacpat reproduktory něčím k jídlu nebo je vysadit s batůžkem a plyšákem na nejbližší autobusové zastávce. Jinak je ale Boženka parťák k nezaplacení.

Nedávno jsme díky její asistenci dorazili až na jih Jadranu. Za doprovodu nepřetržité diskuze dvou pasažérek a smrště dětské tvorby, to byl heroický výkon. Na druhou stranu to byla cesta velmi obohacující. Konečně jsem se dozvěděla, jak to dopadne s Bajajou, kdo je to Modrovločka a text Tří bratrů jsem schopna odrecitovat i o půlnoci.

Pořád marně doufám, že s každým dalším rokem bude zavazadel ubývat, že si na vodu zvyknu, nebo že se zbavím své fobie z létání. Významný posun jsem zatím zaznamenala jen u té bagáže. Celkem znatelně narostla …

Autor: Veronika Smrčková | pátek 1.4.2016 7:00 | karma článku: 12,80 | přečteno: 530x
  • Další články autora

Veronika Smrčková

NeObyčejně příjemný optimismus

K tomu, jakým způsobem otevřít nové dveře, přistupuje každý jinak. Někdo se rozhodne, že ať je za nimi cokoliv, nepřinese mu to nic dobrého. Někdo jednoduše vezme za kliku a těší se, co úžasného za nimi čeká.

4.2.2016 v 16:31 | Karma: 12,57 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejný návrat z rodičovské

Vše začalo kdysi u veřejného přijímače, kde jsem před svědky řekla své ano a stvrdila jej fungl novým podpisem. Následovaly dva nucené odvody do porodnice a pak několikaletý perný výcvik pod diktátem dvou neúprosných generálek.

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 18,37 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný denní plán

Jelikož se blíží konec mé rodičovské, začínám se připravovat na návrat do pracovního procesu. Musela jsem se však porozhlédnout po novém zaměstnavateli, protože ten bývalý nevydržel roky mé nepřítomnosti a rozhodl se krachnout.

16.9.2015 v 11:20 | Karma: 17,43 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný pobyt v nemocnici

Velká rodinná oslava se dá zkazit mnoha způsoby. Někdo rád hnojí tchýniny tulipány svými promile, jiný to přehání s přesvědčováním o špatné volbě prezidenta, já jsem zvolila akutní potřebu odvozu do nemocnice.

16.7.2015 v 14:32 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejně nečekaná dieta

Ještě před čtrnácti dny jsem naivně žila v domnění, že voda z našeho kohoutku, chlubící se statistikami o nejlepší kvalitě, je přinejmenším zdravotně nezávadná.

3.6.2015 v 17:02 | Karma: 17,14 | Přečteno: 602x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si tu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Mamina dvou dětí, t. č. opět v plné polní.

Psaní mě jednoduše baví. Život navíc připravuje inspiraci na každém rohu, a tak by byla škoda toho nevyužít. A pokud tím zvednu někomu náladu, bude mě to bavit o to víc!

Seznam rubrik