Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

NeObyčejná mamina a chřipka domácí

Jak už jsem psala, jsou dny, kdy by člověk neměl vůbec vstávat z postele. Jsou ale dny, kdy z té postele jednoduše musí, protože si ji nárokuje zbytek rodiny. Podzimní teroristka jménem chřipka dorazila.

Už když jsem odváděla starší dceru ze školky plné kašlajících dětí, říkala jsem si, že mě nejspíše čekají perné dny. Velmi brzy se ukázalo, že jsem se nemýlila. Druhý den ráno mě v kuchyni přivítaly dvě skleněné oči, nudle jak šavle a kašel připomínající psí štěkot. Naměřená teplota nevěstila nic dobrého, a tak jsme se rovnou oblékly a zamířily k doktorce.

V čekárně jsme byly pár minut před „otevíračkou“, přesto jsme obsadily až šestou pozici. Po hodině marného vysvětlování dcerám, že ještě nejsme na řadě, jsme se konečně dostaly do ordinace. Diagnóza zněla jasně: chřipka! S receptem v jedné ruce a plačící dcerou podstoupivší dramatické vyšetření stetoskopem v druhé, odcházíme směr lékárna. Jako pravá úzkostlivá mamina jsem chtěla pro úlevu nemocného dítka udělat maximum, a tak jsme opouštěly lékárnu s taškou plnou medikamentů a o dost lehčí peněženkou. Co na tom, že se nakonec jako nejúčinnější ukázal sirup z obyčejné cibule.

Doma jsem okamžitě aplikovala předepsané léky a snažila se dceru přemluvit, aby v klidu ležela v posteli. Zabrala až nabídka velkoplošné postele v ložnici s možností sledování pohádek. V pauzách mezi utíráním nudlí, vyřizováním rozmanitých požadavků a hledáním mladší dcery kdesi po bytě, jsem se snažila alespoň uvařit oběd. A tak jsem se těšila, až dorazí pomocná síla.

Když se blížil obvyklý čas manželova příchodu, uslyšela jsem z chodby podezřelé sípání. Určitě to je jen některý ze sousedů, doufala jsem. Mé obavy však nabraly reálných rozměrů, když se ve dveřích objevil brunátný manžel s kapesníkem u nosu. Místo obvyklého pozdravu se ozvalo podivné zamumlání, ze kterého jsem rozuměla jen slovu teploměr. Když pevně sevřený v podpaždí konečně zapípal, z výrazu tváře jsem poznala, že budu mít zřejmě o pacienta navíc. S hrozivou horečkou 37°C se tak v posteli zaplnilo další místo.

Starší dcera večer odmítla prostor ložnice opustit, a tak nezbývalo než se uskrovnit a doufat v klidnou noc. Představa opravdu naivní.

Těsně před půlnocí se z dětského pokoje začaly ozývat dusivé zvuky a pláč mladší dcery. V polospánku nahmatám její čelo, které zjevně vykazuje známky vysoké teploty. Teploměr potvrdil mou předběžnou analýzu, a tak skáčeme do auta a vyrážíme na pohotovost. Plna dojmů se za dvě hodiny vracím domů a ve jménu alespoň několika hodin nepřetržitého spánku ukládám dceru do přeplněné postele.

Po týdnu mám snad zběsilý kolotoč za sebou. A tak se mohu jít z té chřipky také vklidu vyležet. Aspoň na hodinu …

Autor: Veronika Smrčková | úterý 2.12.2014 21:49 | karma článku: 11,53 | přečteno: 658x
  • Další články autora

Veronika Smrčková

NeObyčejně ukecaná posádka

Nikdy jsem neměla vyloženě toulavé boty, ač mě k tomu rodinné geny částečně předurčují. Občas je ale fajn sebrat rodinu a odvahu, obout se do nich a vyrazit někam, kde mluví řečí, které nerozumím. A nemyslím tím Moravu.

1.4.2016 v 7:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejně příjemný optimismus

K tomu, jakým způsobem otevřít nové dveře, přistupuje každý jinak. Někdo se rozhodne, že ať je za nimi cokoliv, nepřinese mu to nic dobrého. Někdo jednoduše vezme za kliku a těší se, co úžasného za nimi čeká.

4.2.2016 v 16:31 | Karma: 12,57 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejný návrat z rodičovské

Vše začalo kdysi u veřejného přijímače, kde jsem před svědky řekla své ano a stvrdila jej fungl novým podpisem. Následovaly dva nucené odvody do porodnice a pak několikaletý perný výcvik pod diktátem dvou neúprosných generálek.

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 18,37 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný denní plán

Jelikož se blíží konec mé rodičovské, začínám se připravovat na návrat do pracovního procesu. Musela jsem se však porozhlédnout po novém zaměstnavateli, protože ten bývalý nevydržel roky mé nepřítomnosti a rozhodl se krachnout.

16.9.2015 v 11:20 | Karma: 17,43 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný pobyt v nemocnici

Velká rodinná oslava se dá zkazit mnoha způsoby. Někdo rád hnojí tchýniny tulipány svými promile, jiný to přehání s přesvědčováním o špatné volbě prezidenta, já jsem zvolila akutní potřebu odvozu do nemocnice.

16.7.2015 v 14:32 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Mamina dvou dětí, t. č. opět v plné polní.

Psaní mě jednoduše baví. Život navíc připravuje inspiraci na každém rohu, a tak by byla škoda toho nevyužít. A pokud tím zvednu někomu náladu, bude mě to bavit o to víc!

Seznam rubrik