Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

NeObyčejně příjemné zjištění

Občas mám pocit, že se čas zbláznil a rozhodl se mě mučit svým zběsilým tempem. Když mě pak života znalí stařešinové uklidňují svými zkušenostmi, že s přibývajícím věkem je to ještě horší, láhev Baileys ve skříni se začíná chvět strachy.

Jedním z okamžiků, kdy si tuto krutou pravdu uvědomuji nejvíc, jsou oslavy narozenin mých dětí. A že jich zatím tolik nebylo. Stejně tak roky strávené na rodičovské mi zmizely neznámo kam. Navíc jsem zjistila, že tato doba významně ovlivnila mé psychické pochody.

Ještě před nástupem na mateřskou jsem byla poměrně bystrou osobou. Dokonce se mi dařilo určité věci i předvídat. Dnes pět minut přemýšlím, pro co jsem šla, v obchodech se snažím platit věrnostní kartou do DMka a mám hrůzu z vyprávěných vtipů, protože je pochopím tak pět vteřin za pointou. Pokud vůbec. Za vrchol natvrdlosti pak považuji svou cestu na Národní třídu, když jsem měla sraz na Náměstí Republiky.

Netušila jsem, že můj léta trénovaný mozek, může tak rychle zakrnět. Nepříjemným faktem navíc je, že tato neblahá ztráta flexibility, už je poznat i navenek.

Občas se mi stane, že někam cestuji bez dětí a bez kočárku, a to si teprve uvědomím, jak hluboko pod kůží mám tu maminu zarytou. Mojí oblíbenou činností je například rozhodit řidiče hromadné dopravy, když přijíždí na zastávku. Jako obvykle na něj mávnu na znamení, že budu nastupovat, ale on jen nechápavě kouká a přemýšlí, jestli se známe. Chvíli před výstupem zase automaticky mačkám černé tlačítko a řidič marně čeká v napětí, kdy se kočárek objeví ve dveřích. Nezřídka kdy požádám spolucestujícího o pomoc, abych hned na to zjistila, že vlastně není s čím. V metru hledám výtah, občas i dcery a automaticky čekám na nízkopodlažní tramvaj.

Jedinou mojí nadějí jsou zaručené a vědecky dokázané studie, že s nástupem do práce se vše zase vrátí do původního stavu. Na rozdíl od poporodní pneumatiky místo břicha. Nic to ovšem nemění na faktu, že se moje myšlení za tu dobu jednoduše změnilo. Otevřel se mi jiný svět a já zjistila, že velký kus jeho krásy mám teprve před sebou.

Nedávno jsem byla s kamarády oslavit svá Kristova léta. Počáteční depresi jsem zkoušela nejdříve zapít, pak vytancovat, ale ani jedno moc nezabralo. Nakonec mi zvedlo náladu něco úplně jiného. Do noční tramvaje, kterou jsme se s kamarádkou vracely domů, nastoupili dva mladí floorbalisté v dobré náladě. Evidentně pod vlivem něčeho velmi obluzujícího. Začali s námi konverzovat, zvát na drink a lichotit způsobem odpovídajícím zarudlým tvářím, přestože vytvořit souvislou větu pro ně byl nepřekonatelný problém. Neoblomně z nás páčili náš věk, a tak nám nezbylo nic jiného, než se k němu přiznat a jako bonus přidat naše jedno až dvě děti. Očekávala bych, že po tomto zjištění vyskočí z tramvaje za jízdy, ale jejich reakce byla zcela opačná. S noblesou rozených gentlemanů nám sdělili své překvapení a na důkaz vážnosti svého tvrzení nás poctili několika dalšími pokusy o lichotku.

Nejsem naivní. Alkoholem zamlžená mysl vidí ledacos. I tak ale bylo moc příjemné na chvíli pocítit, že na tom ještě nejsem tak hrozně. Díky, kluci!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Veronika Smrčková | pondělí 4.5.2015 13:36 | karma článku: 14,18 | přečteno: 653x
  • Další články autora

Veronika Smrčková

NeObyčejně ukecaná posádka

Nikdy jsem neměla vyloženě toulavé boty, ač mě k tomu rodinné geny částečně předurčují. Občas je ale fajn sebrat rodinu a odvahu, obout se do nich a vyrazit někam, kde mluví řečí, které nerozumím. A nemyslím tím Moravu.

1.4.2016 v 7:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejně příjemný optimismus

K tomu, jakým způsobem otevřít nové dveře, přistupuje každý jinak. Někdo se rozhodne, že ať je za nimi cokoliv, nepřinese mu to nic dobrého. Někdo jednoduše vezme za kliku a těší se, co úžasného za nimi čeká.

4.2.2016 v 16:31 | Karma: 12,57 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Veronika Smrčková

NeObyčejný návrat z rodičovské

Vše začalo kdysi u veřejného přijímače, kde jsem před svědky řekla své ano a stvrdila jej fungl novým podpisem. Následovaly dva nucené odvody do porodnice a pak několikaletý perný výcvik pod diktátem dvou neúprosných generálek.

7.12.2015 v 8:00 | Karma: 18,37 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný denní plán

Jelikož se blíží konec mé rodičovské, začínám se připravovat na návrat do pracovního procesu. Musela jsem se však porozhlédnout po novém zaměstnavateli, protože ten bývalý nevydržel roky mé nepřítomnosti a rozhodl se krachnout.

16.9.2015 v 11:20 | Karma: 17,43 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ona

Veronika Smrčková

NeObyčejný pobyt v nemocnici

Velká rodinná oslava se dá zkazit mnoha způsoby. Někdo rád hnojí tchýniny tulipány svými promile, jiný to přehání s přesvědčováním o špatné volbě prezidenta, já jsem zvolila akutní potřebu odvozu do nemocnice.

16.7.2015 v 14:32 | Karma: 21,57 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Policistu, který opilý zaklekl 19letou dívku, propustili. Partnerka je mimo službu

16. května 2024  9:22,  aktualizováno  9:29

Policista, který v únoru uniformovaný v opilosti na pražském Smíchově brutálně napadl a zaklekl...

Fico je nadále ve vážném stavu, oznámil Kaliňák. Operace trvala pět hodin

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  9:26

Aktualizujeme Stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl ministr obrany...

Policie hledá muže z Teplicka, odstavil služební auto a zmizel

16. května 2024  9:09

Na Teplicku se rozjela velká pátrací akce po pohřešovaném muži, který v úterý zanechal své služební...

Slunečno a teplo se na pár dní loučí. O víkendu přijdou přeháňky i bouřky

16. května 2024  7:18

Podle předpovědi počasí má být na většině území ČR slunečno a teplo. Nicméně déšť nebo přeháňky ve...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 707x
Mamina dvou dětí, t. č. opět v plné polní.

Psaní mě jednoduše baví. Život navíc připravuje inspiraci na každém rohu, a tak by byla škoda toho nevyužít. A pokud tím zvednu někomu náladu, bude mě to bavit o to víc!

Seznam rubrik